Picture.it

Wissenschaftliche Publikationen

  • Icon FREITAG, D. u.a. (2011): Musik- und Bildtechnologie greifbar machen. Jugendliche in partizipativen Technikforschungsprojekten

    In: Soziale Technik, 1/2011, S. 23-25

Tagungsbeiträge

  • Icon HOFSTÄTTER, B./THALER, A. (2011): “To dramatize or not to dramatize: that is the question”

    Internationale Gender and Education Association (GEA) Conference 2011, 27. bis 30. April, Exeter University, Großbritannien

  • Icon FREITAG, D./THALER, A. (2011): Intervention models towards more diversity in engineering education. Proceedings of the IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON) 2011

    In: AUER, M. u.a. (eds.): Learning Environments and Ecosystems in Engineering Education.04. bis 06.04.2011, Amman, Jordan, pp. 518-522

  • Icon FREITAG, D. (2010): ‚Imagine all the people‘. The students’ learning potential when reflecting and producing gender sensitive images

    In: KARNER, S./WIESER, B./GETZINGER, G. (eds.): Proceedings of the 8th Annual IAS-STS Conference on Critical Issues in Science and Technology Studies, 03. bis 04.05.2010, (CD-ROM), IFZ Eigenverlag, Graz

  • Icon FREITAG, D./HOFSTÄTTER, B./WÄCHTER, Ch. (2010): Investigating Representations of People and Technology. A Gender-sensitizing Workshop Concept in Engineering Education

    In: SEFI - Société Européenne pour la Formation des Ingénieurs (eds.), Proceedings of the Joint International IGIP-SEFI Annual Conference 2010. Diversity unifies – Diversity in Engineering Education, 19. bis 22.09.2010, Trnava, Slovakia, pp. 100-102

  • Icon Geschlechterwissen & soziale Praxis: Geschlechterbilder – Bildersprachen

    4. Grazer Arbeitstagung der Grazer Professorin Angelika Wetterer, 03. bis 04. Dez. 2010, Karl-Franzens-Universität Graz