Traisen.w³

Wissenschaftliche Publikationen

  • Icon POPPE, M./BÖCK, K./ZITEK, A. u.a. (2016): Was? Wie? Warum? Jugendliche erforschen Flusslandschaften – Förderung des Systemverständnisses als Basis für gelebte Partizipation im Flussgebietsmanagement.

    In: Österreichische Wasser- und Abfallwirtschaft, August 2016, Volume 68, Issue 7, S.342–353.

Tagungsbeiträge

  • Icon BÖCK, K., POPPE, M. (2016): Views on river landscapes: Integration of different stakeholders’ perspectives in river landscape management

    Sessionleitung auf der Tagung der Deutschen Gesellschaft für Limnologie (DGL) 26. – 30. September 2016 in Wien

  • Icon POPPE, M., BÖCK, K., ZITEK, A., SCHEIKL, S., LOACH, A., MUHAR, S. (2016): Young people`s perception of river status and processes in river landscapes as starting point for participatory processes.

    Deutsche Gesellschaft für Limnologie, DGL-Tagung 26.9. - 30.9.2016, Wien

  • Icon BÖCK, K., POPPE, M., SCHEIKL, S., LOACH, A., MUHAR, S., MUHAR, A. (2016): People and the river – Perceptions of ecosystem services in different river landscapes.

    Deutsche Gesellschaft für Limnologie, DGL-Tagung 26.9. - 30.9.2016, Wien

  • Icon POPPE, M., BÖCK, K., LOACH, A., SCHEIKL, S., ZITEK, A., HEIDENREICH, A., KURZ-AIGNER, R., SCHRITTWIESER, M., MUHAR, S. (2016): System understanding as a basis for sustainable decision-making. A science – school collaboration within the Sparkling Science p

    EGU 2016 European Geosciences Union (EGU) General Assembly, 17. – 22.04.2016, Wien

  • Icon POPPE, M./ZITEK, A./BÖCK, K./SCHEIKL, S./LOACH, A./HEIDENREICH, A./KURZ-AIGNER, R./ SCHRITTWIESER, M./MUHAR S. (2015): The enhancement of environmental literacy of High School students within the Sparkling Science project “Traisen w3”.

    European Geosciences Union (EGU) General Assembly, 12.-17.04.2015, Wien (Posterpräsentation).

  • Icon BÖCK, K./POPPE, M./SCHEIKL, S./MUHAR, A./MUHAR, S. (2015): Ecosystem services in river landscapes: Perspectives of different stakeholder groups.

    Association of American Geographers (AAG) Annual Meeting - Session 3410 „How can social sciences contribute to river restoration?“, 21.-25.04. 2015, Chicago (Präsentation).

  • Icon BARTH, W., EGGER, G., MUHAR, S. (2015): Effects of river restoration on hydrodynamic processes and vegetation composition

    EcoHydrology 2015; Lyon, France